söndag 5 maj 2019

Doften av Hyacinter


Jag har ett ganska ambivalent förhållande till lökväxter. Åtminstone till vissa av dem. Å ena sidan är de fantastiska färgklickar i vårträdgården å andra sidan ser en del av dem ganska plastiga eller konstgjorda ut. En av de jag både gillar och är tveksam till är Hyacinter. Doften är alldeles ljuvlig, men utseendet är väl inget jag jublar över.

I höstas bestämde jag mig ändå för att testa Hyacinter eftersom jag hittade en ganska diskret sort som heter 'Yellow Queen' .


 Jag satte dem i rabatter nära ingången vilket jag är jätteglad över nu. För även om jag är tveksam till utseendet så är allt förlåtet när man möts av den ljuvligaste doften av Hyacinter så fort man sticker näsan utanför dörren :-) Och i sällskap med Påskliljor som ser minst lika plastiga ut som Hyacinterna blir det inte så ändå......




7 kommentarer:

Karsten F sa...

Hei Nora

Ja, det har du ret i! Jegsynes det værst med de prangede første års blomster - næste år bliver som regel mere beskedent:)

Ha en dejlig aften

Maribel sa...

Hej Nora!
Jag gillar hyacinter, och den gula färgen brukar jag ha inne till Påsk. Ute i rabatterna har jag gärna ljust gula eller vita narcisser och påskliljor.
Hyacinterna brukar hamna i rabatten efter Påsk, men det är sällan de blommar om. Visst är det härligt med dofter.
Ha det gott /Marika

Gunilla Teckenberg sa...

Hej Nora!

Dofter har jag förstås inget emot men i övrigt känns det som om hyacinterna är något av en anomali i trädgården. Kanske för att de är så intimt förknippade med julen.

Kram!

Marit sa...

Vakre svibler! Jeg har ikke så gode erfaringer med de, for de kommer som regel ikke igjen etter det andre året.
Spennende med den gule fargen, og den matchet jo påskeliljene perfekt :)
Klem, Marit

Hageidyll i Sonvika sa...

Hei Nora.
Prøver igjen å legge inn en kommentar.
Det nye bedet ble virkelig bra. Noen ganger må ting bare settes på vent, og kanskje modnes..og så faller det på plass. godt dere ikke satte igang før dere var sikre på hva dere ville. Alltid kjedelig å måtte gjøre om på ting.
Har aldri prøvd hyasinter, kanskje fordi vi ikke kanha det i jula pga. alergi. Men kanskje vi skal prøve ute...Fin farge!
Ha en fin uke:-)

Anjas Hill sa...

Hej Nora!

Hyacinterna gillar jag. Har själv i år just dessa milt gula.
De är ibland räddningen för de första, lite yra humlorna på våren. Doften älskar jag också - utomhus.

Ha det gott!
/Anja

Theresa williams sa...

Hej, jeg er Theresa Williams Efter at have været i forhold til Anderson i årevis, brød han op med mig, jeg gjorde alt for at bringe ham tilbage, men alt var forgæves, jeg ville have ham tilbage så meget på grund af den kærlighed jeg har for ham, Jeg bad ham med alt, jeg lavede løfter, men han nægtede. Jeg forklarede mit problem for min ven, og hun foreslog, at jeg hellere skulle kontakte en stavekaster, der kunne hjælpe mig med at stave for at bringe ham tilbage, men jeg er den type, der aldrig troede på magi, jeg havde intet valg end at prøve det, jeg mailede stavekassen, og han fortalte mig, at det ikke var noget problem, at alt vil være okay inden tre dage, at min ex vender tilbage til mig inden tre dage, han kastede magten og overraskende i den anden dag, det var omkring 4 pm. Min ex kaldte mig, jeg var så overrasket, jeg svarede på opkaldet og alt, hvad han sagde var, at han var så ked af alt, hvad der skete, at han ville have, at jeg skulle vende tilbage til ham, at han elsker mig så meget. Jeg var så glad og gik til ham, det var hvordan vi begyndte at leve sammen lykkeligt igen. Siden da har jeg lovet, at enhver, jeg ved, har et forholdsproblem, ville være til hjælp for en sådan person ved at henvise ham eller hende til den eneste virkelige og magtfulde stavekaster, der hjalp mig med mit eget problem. Hans e-mail: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maile ham, hvis du har brug for hans hjælp i dit forhold eller noget andet tilfælde.
1) Kærlighed Stav
2) Lost Love Spells
3) Skilsmisse
4) Ægteskab Spells
5) Bindende staver
6) Breakup Spells
7) Dødsstave
8.) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor
9) ønsker at tilfredsstille din elsker
10) Lotteri
Kontakt denne flotte mand, hvis du har noget problem for en varig løsning
gennem {drogunduspellcaster@gmail.com}