torsdag 29 februari 2024

Ett livstecken

 

Jag ser att det har gått tre och ett halvt år sedan förra inlägg på bloggen, tiden går fort när man har kul 😉 Av olika anledningar blev bloggen bortprioriterad under dessa år, men nu känner jag att det är dags att ta upp bloggandet igen. Det är inte så att jag helt har slutat dela med mig av vad som pågår i trädgården, som så många andra har jag även ett Instagram-konto med samma namn som bloggen. Instagram är bra på många sätt, men när det gäller att dokumentera projekt och gå mer i detalj så är bloggandet faktiskt överlägset.

Så vad har hänt i trädgården under dessa tre år då? Det har hänt en hel del skulle jag vilja påstå. Nya rabatter har anlagts, trappor har byggts, träden har blivit större, några växter har dött och andra har tillkommit, sniglar och liljebaggar har ställt till med skador, och vi som bor här har njutit av förmånen att få ha en trädgård. 

Och just nu när vintern går över i vår är glädjen av att ha en trädgård större än någonsin skulle jag vilja säga. Det har varit en lång och seg vinter med ovanligt mycket snö och kyla, men när man har snöfria rabatter finns det hopp trots allt 😀


3 kommentarer:

Marit sa...

Hei Nora!
Så hyggelig at du er tilbake med bloggen din. Jeg har tenkt på deg mange ganger, og plutselig hadde du skrevet på bloggen min igjen :)
Du er heldig som er kvitt snøen. Det regner veldig her i dag, og snøen krymper om ikke annet. Jeg gleder meg til å se hvordan hagen din er blitt.
Hilsen Marit

hagen vår sa...

Hei Nora!
Så hyggelig med livstegn fra deg. Skal bli morsomt å følge med på dine prosjekter igjen.
Ha det godt! Anne
Det har skjedd noe med nettleseren, så jeg får bare kommentert anonymt

hagen vår sa...

Oi, jeg har fått tilbake kontoen min.