tisdag 15 december 2009

Det snöar

Efter en "evighetslång höst" (känns det som åtminstone) med ca 5 grader och regn eller mulet så har vintern kommit till 08-området. Senaste dygnet har vi fått 10-15 cm snö och kvällstidningarna rapporterar som vanligt om "kaos". I min trädgård som ligger granne med skogen där vägen tar slut känns det inte kaotiskt alls, det känns däremot lugnt, vackert och stämningsfullt! Snön ligger som ett vitt, vackert täcke över rabatter, träd och buskar. Jag njuter av utsikten och känner mig lugn med att alla lökar, frön och rötter som ligger i jorden är skyddade för kylan av snön. Enligt SMHI skall kylan hålla i sig ett tag, så det finns hopp för att snön ligger kvar en liten stund åtminstone. Några långvariga snöperioder har vi sällan här, så man får njuta så länge det varar. Jag tycker det är underbart med snö i perioden december-februari.....sen vill jag ha vår:-)

Rabatten på baksidan:



Altanen på baksidan:

3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Underbart med snö landskap. Hoppas att det stannar länge.
Annika

... sa...

Hei :)
Jeg så du var ny på Hageblogger, så jeg har besøkt bloggen din. Mange fine bilder her, ser ut som du har en nydelig hage som er fin i alle årstider.
Takk for titten, jeg kommer gjerne tilbake!

:)

Mia sa...

Jag la mig till direkt!! Som en svensk som försöker skriva norska tycker jag att det passar bra ;) Jag har vandrat omkring här inne, det ska bli jättespännande att följa utvecklingen här hos dig. Vilken ambition med två trädgårdar, jag har ju massor av jobb med en liten.. Härliga upphöjda rabatter du har, och den nya blomsterrabatten kommer att växa fint ihop nästa sommar. Tänk så spännande att anlägga något nytt, och du verkar ju ha massor av plats att boltra dig på. God fortsättning på julen :)