söndag 21 februari 2010

Det som göms i snö.......

"Det som göms i snö kommer fram i tö", heter det ju. Så blir det väl även i år, men jag misstänker att det kommer ta lååååååång tid. De två senaste dygnen har det både snöat och blåst och dessutom är det kallt, -13 är det just nu. I dag är det soligt och vindstilla och imorse tog jag med mig kameran ut i trädgården. Framkomligheten är det väl lite si och så med så jag höll mig mest inntil husväggen. Här är några bilder på snö, men även det som jag ser framemot skall "komma fram i tö":-)

Här är mina komposter. Varmkompost för hushållsavfall till vänster och trädgårdskomposten till höger.



Så här såg det ut i juni



Och under detta.....



......gömmer sig detta



Trappan och slänten på vänster sida om huset





Så här såg det ut i juni



Någonstans härunder gömmer sig vår stora altan



som såg ut så här i början av juni 2008



Till sist, en frusen temynta som inte har vikt sig för varken snö eller blåst:-)



8 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Det är riktigt svårt att tänka sig allt det gröna under snömassorna... Men om några månader sitter man väl ute och har glömt hur det såg ut när det var snö ;))

Mia sa...

Det är egentligen otroligt att tänka på att under alla dessa snömassor gömmer sig en flott trädgård. Juni, det är faktiskt bara 3 månader kvar, till mitten av maj i varjefall och då kan vi så långsamt skymta allt det gröna. Det är bara att hålla ut. Tänk syrener, det är skolavsluning det, då är sommaren här :)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Fräckt med före-efter bilder. Får mig att längta till sommaren,
Eva

elle-melle sa...

Det er store forskjeller på vinter og sommer, og når man ser dem side ved side så blir det bare så mye tydeligere. Godt er det at vinteren går mot slutten og snart dukker det frem av snøen alt det vi lengter etter.

Annika Christensen sa...

Vad kul att se jämnförelser.
Vilken driva...
En sådan här vinter får vi nog inte uppleva på länge igen.
Ha det gott
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Lite galet är det allt med denna snö. Kul att se dina kontrastbilder.
Tack för dina hållna tummar. Det hjälpte. Jag kom iväg till Stockholm och hade några underbara dagar.
Ha en bra vecka. Kram!

Karin - Mina Rum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wenche sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min Nora :-)

Man kan jo virkelig lure på om det noen gang blir vår og sommer igjen så mye snø og kulde det har vært i år. Kjempefin presentasjon du har laget med før- og etterbilder. Lurer på om du ikke har inspirert meg til nettopp å gjøre det samme - har akkurat vært ute på en liten fotorunde i hagen :-)

Fortsatt god helg til deg.