söndag 15 september 2013

Även den längsta resa....


....börjar med ett litet steg....

Så när trädgården ser ut så här....








....fokuserar jag istället blicken på detta.


Den här lilla delen av en större rabatt har nämligen varit "grävmaskinväg" ett tag nu, men igår återställde jag den. Längst bort står prydnadsgräset Molinia arundinacea 'Windspiel' som har haft tillfälligt boende i en annan rabatt ett tag. Sedan följer Hemerocallis 'Red Rum' och H. 'Happy returns' som båda är nyinköpta i år men som har fått bo kvar i sina krukor tills nu. Sedan en okänd Doronicum, Hemerocallis lilioasphodelus och så ännu en Doronicum.

Så även om det känns som att vi har tusentals steg kvar innan vi har fått ordning på kaoset så är det i allafall ordning på den här lilla biten och det känns skönt trots allt:-)

9 kommentarer:

Ranten sa...

Lykke til med resten av kaoset : ) Du får ta litt om gangen og satse på en fin høst!

Carita och Bertel sa...

Jag önskar att vi också hade så mycket yta att skapa nytt på, det är ju det bästa av allt med trädgård, det kreativa skapandet. Nu har vi äntligen fått lite regn men jag tror att några växter faktiskt har dött av torka. Ha en bra vecka. /Carita

Vigdis sa...

Oi, oi for et prosjekt! Heldige deg som har så mye plass å ta av :)

Karin - Mina Rum sa...

Jag blir lite rädd när jag ser din tomt, med tanke på att jag själv ska ha hit grävare så småningom. De ska inte göra några stora ingrepp, men jag är skraj för vad de ska meja ner längs vägen.

Hoppas att din lilla rabatt tar sig bra.

Kram!

Mia sa...

Så sant, det gäller att fokusera på det man gjort och drömma om framtidig fägring av blommor :)

Mia sa...

Så sant, det gäller att fokusera på det man gjort och drömma om framtidig fägring av blommor :)

Ruben sa...

Gräs är alltid snyggt! Det borde man ha fler av. Ska ta mig en närmare titt på 'Windspiel'.
Här öser regnet ner just nu!

Ha det gott!
/Ruben

Marit sa...

Ja, alt har en start, så du må se det sånn. Det kommer til å bli kjempefint når du blir ferdig en gang.

Klem!

Helens trädgård sa...

Ett underbart härligt projekt som du få ta bit för bit att göra färdigt. Kommer att bli så snyggt och du har kul under vägen.

Ha en fin dag!