måndag 30 september 2013

Väntans tider


Inget är som väntans tider sägs det.....och som jag väntar och längtar just nu.....

Det känns som att det var "evigheter" sedan jag läste om de första blommande Höstsilveraxen (Actaea simplex). Det blommar överallt känns det som, från Skåne till Hälsingland.....utom just här hos mig i Tyresö:-(

Varje dag har jag tittat till mina två 'Brunette' och varje dag har jag mötts av samma syn.



Men så igår hade det äntligen börjat hända saker här också, titta bara....



 Nu är det riktigt nära tills att jag också kan njuta av Höstsilveraxens ljuvliga blommor och doft - äntligen är väntans tider snart över!

11 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Den som väntar på något gott....
Då blir man glad.
Kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Nu när jag läst ditt inlägg kom jag på att jag inte tittat efter mitt - har en stor rugge på murrabatten - men jag tyckte det doftade väldans gott när jag gick förbi där igår! Hmmm!! Får inte glömma att titta på det i morgon.

Hélena sa...

Brunette är väl värd att vänta på :-)
Så ljuvlig!
Kram Hélena

Marit sa...

Så bra at ventetiden er over! Den har så nydelige blomster, så den er verdt å vente på.

Klem!

Maribel sa...

Min har inte kommit sädår längt ännu, måste hålla ett öga på den.

Sabelhagens Olivlund sa...

Nu blommar de snart!! Lycka:)
Här hos mig har de tagit stryk av frosten som var.
Ha det gott
Kram Maria

Karin - Mina Rum sa...

Du har verkligen något att se fram emot. Doften är ju ljuvlig.

Kram!

Mia sa...

överallt men inte drammen... så fin stängeln är också, lika mörk och vacker. jag skulle gärna sett den på min. du får säkert njuta dens blomstring :)

Charlotta sa...

Ja, så kul att de hinner slå ut innan vintern. Höstsilveraxen är så fina.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Dom är verkligen väl värda att vänta på , mina har bara blommat några dagar men är i full gång. Så underbara och vilken doft...

Kram Anna

Turid sa...

Utrolig lekker staude, verdt å vente på. Her rekker den blomstringen bare hvert jubelår. Altså ikke i år.
Finfin helg til deg.