torsdag 21 augusti 2014

Nya växter


I söndags var sonen och jag på en utflykt och på hemvägen stannade vi till hos Pia på Torvan Trädgård. Det är alltid lika trevligt att besöka Pia och prata en stund och njuta av hennes härliga trädgård.

Och som vanligt när jag besöker Pia följde det med växter hem. Denna gången blev det

Carex elata 'Aurea'
Cyclamen hederifolium 'Amaze Me White'
Echinacea purpurea 'Fatal Attraction'
Echinacea purpurea 'Green Envy'
Filipendula vulgaris 'Plena'
Gentiana sinoornata 'Serenity'
Helleborus 'Tutu'
Helleborus orientalis 'Yellow'
Iris sibirica 'Golden Edge'
Tsuga canadensis 'Cole'


11 kommentarer:

Inger sa...

Alltid lika roligt med något nytt att plantera.
Kram

hagen vår sa...

Hei! Det er alltid noe nytt og spennende hos deg.Anne

Mia sa...

Så härligt med något nytt, då känns det som sommaren varar länge till. Många fina plantor, green envy hade jag glömt, den har nog blivit borta hos mig. Suck, den som ändå hade lite större plats..

Ranten sa...

Herlig :-)) Som du sikkert har skjønt så ble det litt handling på meg også :-D Alt vel i høsthagen!

Turid sa...

Ååå, så mange fine. Det er så herlig med nytt i hagen, spennende :)
Ha ei finfin helg.

Marit sa...



Så mange flotte planter du har kjøpt! Det er en fin tid for planting nå :-)

Green Envy får jeg ikke tak i noe sted dessverre. Jeg er grønn av misunnelse ;-)

Klem!

Rost och rädisor sa...

Roligt med nya spännande plantor.
Allt gott
Anette

Tittis trädgård sa...

Vilka fina fynd du gjort. Tänk att jag fortfarande inte har varit på Torvan, fast jag bor så nära. Får nog ta mig i kragen och åka dit/ Kram Titti

Carita och Bertel sa...

Fina växter du köpt, jag blev ju också med växter när vi var där, jag tror jag köpte en likadan iris. Jag har inte planterat den är så jag har inte lärt mig namnet. Ha en fin vecka.Carita

Anjas Hill sa...

Hejsan Nora!
Suck, vilken häääärlig växtlista!
Åh kära nån vad du har det fint i trädgården när allt nyplanterat har tagit sig!
Underbart!

/Anja

Veronica sa...

Tänk att jag aldrig kommit dit! Näe, det måste bli i höst !

Fast jag har lovat mig själv att inte köpa fler växter i år....
Undrar om det funkar ?!

kram