måndag 20 oktober 2014

En som vägrar vika ner sig....


.... just nu är Hosta 'Guacamole' . Medan de flesta Hostorna i trädgården ser ut så här (eller ännu värre)....


....så är Hosta 'Guacamole' lika fin som den har varit hela sommaren.


Just denna Hostan står i halvskugga i en våtbädd med surjord och verkar trivas alldeles utmärkt med det.

'Guacamole' är en av mina favorit-Hostor, jag gillar verkligen kombinationen av de olika gröna och gul-gröna nyanserna.


Och att den fortfarande är så fin och fräsch i mitten av oktober är ju inte heller någon nackdel!

14 kommentarer:

Ranten sa...

Det er jo helt fantastisk så flott den står enda! her har de fleste visnet og råtnet ned.. God ny uke!

Annes hageverden sa...

Din Guacamole er nydelig. Jeg har en jeg også, men den er ikke så fin i fargene som din. Så den bør nok flyttes. Utrolig at din er like fin ennå :-). Ha en fin ny uke!

Turid sa...

Kjempefin hosta, den guacomolen. er så heldig å ha den her i hagen også, men her er den helt borte for vinteren.

Marit sa...

Den er bare så fin! Det er et ekstra pluss at noen av de holder ut lenger enn de andre.

Ha en fin dag!

Klem!

trädgårdsdrömmar sa...

Vilken härlig Hosta.Tänk att den är så fin fortfarande.
Ha det fint.

Anjas Hill sa...

Wow! Där ser man! Det finns alltid någon som vägrar ge efter för trycket ;-)))! Kan det ha att göra med några särskilda egenskaper för just denna sort eller är det kanske bara tillfällighet....eller läget? Vad tror du själv?
/Anja

hagen vår sa...

Hei! Vakker er den. Den minner meg om en akvarell. Kan nesten se penselstrøkene. Ha det godt! Anne

Inger sa...

Vilken otrolig skillnad, kanske den står mer skyddat. Min 'Guacamole' har dalat men jag bor ju längre norrut.
Kram

Rost och rädisor sa...

Effektfull när det fortfarande finns sommargröna växter vid denna tiden. Vilken tuffing.
Allt gott
Anette

Stein sa...

Utrolig at den har holdt seg så fint så lenge
Jeg er enig med deg i at Guacamole er en favoritthosta! Jeg har et fint eksemplar i skogen og farvetegningene gjør at den er min mest fotograferte hosta gjennom sesongen :-)
Ha en fortsatt riktig fin kveld
Stein

Törnrosa sa...

Va? Hur kan det vara möjligt? Här har min "röra" då inga gröna blad, bara trista höstdito.
Ha det gott!
Kram fr Törnrosa

Louise sa...

Det där var en tjusig hosta! Den ska jag lägga på minnet, eller försöka i alla fall, jag är dålig på det där med att memorera namn och sorter. Mina hostor blev offer för sekatören för någon dag sedan, de låg där som en gul smet och var allt annat än roliga att titta på.

kram louise

Tittis trädgård sa...

Vilken liten tuffing! Annars ser de flesta Hostor inte så kul ut så här års, en gul slemmig massa bara. Men jag har också en liten tuffing, Red October, den har inte heller vissnat ännu. Men nu dröjer det nog inte så länge till. Ha det så gott! Kram Titti

Carita och Bertel sa...

Hosta Guacamole har vi också och den verkar vara en som står sig långt in på hösten. Den ser likadan ut hos oss.. Ha en fin helg. Carita