onsdag 3 mars 2010

Svartmes

Så här i början på mars hade jag hoppats på att kunna blogga om snödroppar, julrosor och andra spirande vårblommor. Tyvärr har vi fortfarande nästan en meter snö och minusgrader så just nu känns det blogginlägget väldigt avlägset:-(

Det ända som händer i trädgården just nu (iallafall som syns, det händer nog massor under snön också) är att fåglarna fortsätter komma till fågelmatningen. Så då fortsätter jag väl på mitt "februariämne" om småfåglar i trädgården.

I helgen såg jag för första gången en svartmes i trädgården. Enligt Fågelguiden är svartmesen en "rörlig stannfågel" som vissa år drar söderut.

1 kommentar:

Mian sa...

Det är en svartmes på din bild.
Den har ett vitt streck i nacken , vilket syns på bilden.

Du kan kika på bilder och film på talltita på min blogg om du vill; (entita och talltita är mycket lika).