fredag 5 maj 2017

Blir det idag, tro?


Det är tidig morgon i trädgården och jag går ut en snabbrunda före frukost och avfärd till jobbet. Det har varit kallt i natt och på bilen är det frost. Men SMHI varslar sol och temperaturer upp emot 20 grader......undrar om detta är dagen då Rhododendron-blomningen startar för året?

Vår Rhododendron 'Tibet' brukar vara först ut varje år och har just nu knoppar som ser ut till att slå ut när som helst


Rh. 'Tibet' har rosa knoppar, men blommorna blir mer vita än rosa. Det är en williamsanumhybrid som blir en knapp meter hög och som blommar tidigt (april eller maj). Bladen är rundade och mörkt gröna. Detta är en av mina favoriter som jag varmt kan rekommendera.



7 kommentarer:

Carita och Bertel sa...

Vilken lycka att ni har knoppar som inte frusit, det har många av våra gjort tyvärr. Ha en fin helg. Carita

Marit sa...

Så vakker den er! Godt at den ikke har fått frostskader. Mine Magnolia stellata er blitt brune.

God helg!

Klem, Marit

fruens flora sa...



Hei. Nydelig. Heldigvis ser det bra ut her. Kommet langt hos deg. Ønsker deg en fin kveld.
Hilsen Hanne-Lise.

Inger sa...

Jag tror att den har slagit ut idag, så varmt som det har varit.
Kram

Turid sa...

Dette ser lovende ut, Håper du deler bilder av en overdådig blomstring :) Du skjønner, jeg har ikke en eneste rhododendron i hagen i sone H-6
Ha en fortsatt nydelig hagehelg

Mia sa...

Hoppas du också fick en varm, solig helg. Då har säkert dina blommor också kommit. Det skjer så mycket i löpet av en varm dag nu.
Ha en fin vecka :)

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom drogunduspellcaster@gmail.com