söndag 6 april 2014

I en liten skokartong....


....för skor i storlek 24 har vi skickat plantor till varandra, Anja med bloggen Anjas Hill och jag. Nu i veckan var det jag som fick Dvärgalpklocka, Soldanella pusilla var. carpatica.  Titta bara va fin den är!


"Fådda blommor" i trädgården betyder något extra tycker jag. Och via bloggvänner och vänner från trädgårdsföreningar har mycket hittat vägen till min trädgård, både som växter men även som sticklingar eller frön.

Stort tack än en gång, Anja! Och om du ser något på min blogg som du skulle vilja ha så finns skokartongen kvar här och den åker gärna till Gunnilse en gång till:-)

10 kommentarer:

Charlotta sa...

Vilka söta blad. Pryder även mellan blomningarna kan jag tänka. :)

Charlotta sa...

Vilka söta blad. Pryder även mellan blomningarna kan jag tänka. :)

Vivishagerom sa...

Så koselig med plantepakker i posten.
Det er alltid stas!

Klem Vivi

Marit sa...

Så nydelige blader den har!

Sånne pakker i posten er velkomment, ja!

Klem!

hagen vår sa...

Hei! "Fådda blommor" får en historie som gjør dem veldig spesielle og spennende. Det er nesten som å hilse på personen som du har fått dem fra.
Vakre blad. Ha det godt! Anne

hagen vår sa...

Hei igjen! Jeg pleier å kalle dem opp etter de jeg har fått dem av.

Tittis trädgård sa...

Så fin planta med härliga gröna blad! Toppen att kunna byta med varandra. Delad glädje är ju dubbel glädje:-)

lavendia sa...

Ännu en ny bekantskap. Plantan ser frisk och fin ut. Skokartong är kanske ett bra sätt.

Turid sa...

Det er fint å bytte planter og frø med andre hageglade. Det gir plantene historie og det er mye morsommere enn de man bare kjøper :)
Nyt hagedagene og plantene.

Louise sa...

Perfekt när man kan byta växter med varandra! Och så roligt att få paket, även om man vet vad det innehåller.

kram louise