onsdag 18 augusti 2010

Trädgårdsbesök del 4

Nästa trädgård på min besöksrunda ligger i Tumba. Den var en total kontrast mot trädgården i Segeltorp. Här var det vilt, frodigt och massor att upptäcka. Här var det mycket av allt helt enkelt:-)Trädgården ligger i en ganska brant södersluttning som på flera ställen var terrasserad.

Krukor, rabatter, buskar och häckar "skön förening". Lite för mycket av allt för min smak, men det var roligt att se ändå.



En maffig klätterhortensia



Och en gigantisk klematis "Summer Snow". Enligt ägaren klippte han ner den helt för tre år sedan. Så på tre år har den vuxit flera meter på både höjden och bredden....och detta är bara en (!!) planta.

1 kommentar:

Susie på Stjärnarve... sa...

Har läst igenom alla inläggen om dina trädgårdsbesök och kommit fram till att 2:an och 3:an (som var så totalt olika) var mina favoriter. Jättebra att du la ut bilderna, jag hade ju visning själv så jag hann ju inte titta hos någon annan.