fredag 14 juni 2013

Aklejor, aklejor, aklejor


Aklejor har jag många av i trådgården. Några köpta med sortnamn, andra har bara "dykt upp". Alla är de lika välkomna.











Jag gillar verkligen Aklejorna! De är fina som utfyllnad bland andra växter, verkar trivas nästan överallt, får stå ifred för sniglar och rådjur och är dessutom vackra (de flesta i alla fall:-) Och ja; de fröar av sig och dyker upp på alla möjliga och omöjliga ställen, men de är ju inte svåra att rensa bort om de skulle bli för många.

9 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Hej Nora!
Visst är aklejorna underbara - de flesta - som sagt. Dina ser väldigt fina ut. Men,det finns en smutsröd Nora Barlow som jag inte gillar;)!
Klipper man överblommat förlänger man dessutom blomningen väsentligt./Anja

Hélena sa...

Jag har precis upptäckt aklejor :)
Förra året förstod jag inte varför alla skrev och fotade aklejor så ofta :D
Tänk vad man förändras,
Ha det bäst!
Kram Hélena

ToneM sa...

Du har mange fine akeleier, ser jeg. Akeleiene er også blant mine favoritter. I disse dager starter de blomstringa her i hagen og, så da kommer det nok snart akeleiebilder i min blogg også. :-)

Et nytt landsbyliv sa...

Så mange flotte akeleier ! Og så flotte foto du har tatt - jeg klarer aldri å lure autofokus til å få blomsten i fokus! Ha en god helg.

Sabelhagens Olivlund sa...

Så många fina du har. Akleja är verkligen en favoritväxt.
Ha en fin helg
Kram Maria

hagen vår sa...

Hei! Akeleier er alltid (nesten) velkomne. Det er noe elegant og grasiøst ved dem. Ser at de dukker opp mange steder og at de har forskjellige fager og det er kjempespennende. Vakre bilder du har av mange forskjellige. Anne

Veronica sa...

De är verklige en av trädgårdens höjdare tycker jag med :)
Jag har sökt och säkt efter dig på facebook utan att lyckas hitta dig!????
Kan du hitta mig ist så blir jag glad :)
Kram
//Veronica Axelsson

Marit sa...

Så mange flotte akeleier du har! Jeg er helt enig med deg, alle er hjertelig velkommen enten de har sortsnavn eller ikke. De er jo så vakre alle sammen!

Klem!

Bettina Bäck sa...

Jag är också tokförtjust i aklejor, och blir det mer och mer känns det som. :0)