torsdag 20 juni 2013

Ibland....


....känns det som att det aldrig kommer bli fint i vår trädgård. Oftast är jag optimist och full av visioner om hur det skall bli så småningom, men någon enstaka gång varje sommar får jag en liten svacka och tycker att allt bara är stökigt, fult och ofärdigt. Det är då man får välja åt vilket håll man skall titta och försöka förtränga alla fulhörnor för en liten stund. För vissa delar av trädgården har ju faktiskt blivit bättre och kan en solig dag i juni se rätt bra ut. I alla fall om man tänker ett år bakåt i tid då det bara var gräsmatta, ormbunkar och sly i den här delen.





Den här delen med körsbärsträdet och den gigantiska doftschersminen däremot, har jag alltid gillat.




Och efter att ha tillbringat en hel ledig dag i trädgården med ogräsrensning och blicken vänt åt rätt håll känns det genast lite bättre:-)




7 kommentarer:

Ranten sa...

Dette så da riktig så flott ut?! Vakker hage du har :)

Helens trädgård sa...

Tror faktiskt du är lite hemmablind för jag tycker din trädgård ser helt fantastisk ut.
Grönt, lummigt och frodigt.

Önskar dig en skön vila och en Trevlig Midsommarafton!

Bettina Bäck sa...

Suck, ja. Varje sommar är det likadant med mig. Ofta efter en period när jag inte haft tid att ägna mig åt trädgården.
Trevlig midsommar!

Gunilla Teckenberg sa...

Vilka underbara vyer Nora, målade med stora penseldrag! Mycket, mycket vackert, helt i min smak! En fördel med denna typ av planteringar är också att det är vackert från tidig vår tills snön faller.

Man är ju själv sin största kritiker, ibland kan jag inte förstå hur någon kan tycka att vår trädgård är vacker.

Det gäller att upprätthålla känslan av lust och förundran över att det trots allt växer och frodas - för det mesta i alla fall!

Kram och med önskningar om en fin midsommar! Hoppas vi slipper ovädret som är på väg söderifrån. Jag bävar för mera hagel!!!

Marit sa...

Jeg synes at din hage ser både vakker og innbydende ut. Jeg synes du har fått en vakker hage!

Klem!

Mia sa...

Hvilken stooor hage, frodig og fin. Rom byggdes inte på ett år det heller, du har gjort masser.
Hoppar du har det fint i helsingland, selv er jeg hjemme i væsterås og firer.
Glad midsommer :)

MarJE sa...

Dette såg veldig fint ut.....frodig.
God midtsommar.