lördag 11 maj 2013

Tulpanerna blommar:-)


Detta är ett blogginlägg som jag inte trodde att jag skulle skriva. Åtminstone inte för ett par veckor sedan när ett (eller kanske flera) rådjur hade lyckats ta sig in på tomten, trots vårt höga staket. De allra flesta av mina tulpaner såg då ut så här


och jag hade väl inte några stora förhoppningar på att få se blommande tulpaner i år. Men det har visat sig att rådjuret missade några och idag slog de första ut.


Jag satte 40 st av dessa och drömde om väl om lite mera blomning än detta, men när det ändå blev som det blev så får jag väl vara glad för de som har klarat sig.



Jag har  faktiskt förhoppningar om flera blommande tulpaner, men mer om det i ett senare inlägg (om rådjuren håller sig på rätt sida staketet)





4 kommentarer:

Ranten sa...

Ekstra gledelig at de ikke fant disse da ?! Akkurat denne "plagen" slipper vi her vi bor. Men vi synes jo dyrene er søte på bilder.. God søndag!

Karin - Mina Rum sa...

Kul att du fick se lite tulpanblomning i alla fall. Nu håller jag tummarna för att rådjuren hittar godare saker utanför ert staket.

Kram!

trädgårdsdrömmar sa...

Dessa tråkiga rådjur.Här väntar man på våren och att få se sina Tulpaner blomma och så kommer dom in och förstör.man blir allt lite ledsen.
Kram

Turid sa...

Fine tulipaner, om det ble litt få. Dumme, dumme rådyr.
Ha ei herlig våruke :)