tisdag 22 maj 2012

Kryddhyllan


Precis vid ingångsdörren har vi en liten rabatt som jag kallar kryddhyllan eftersom den är perfekt att odla kryddor och örter i. Den är nära dörren, läget är soligt och rabatten är upphöjd så det är lätt att plantera, vattna och skörda.

Tidigare har vi haft en gammal, risig lavendel i denna rabatten också, men den flyttade jag igår. Jag fyllde på med några nya växter så nu finns här:

Gräslök
Slätbladig persilja
Kruspersilja
Citrontimjan
Citronverbena
Citronmeliss
2 sorters Salvia
Oregano
Pepparmynta
Rosmarin
Malört

Dessutom köpte jag Lagerblad som skall få en ny och större kruka att bo i (imorgon om allt går som planerat). I köket står fortfarande Chilin och Kanelbasilikan som jag sådde i våras och väntar på att få komma ut, men de tänker jag ha i växthuset.





Inga kommentarer: