onsdag 6 juni 2012

Jag blir så trött.....


....på dessa förbannade sniglar!!!

I förrgår planterade jag mina nyinköpta Gullflockor. I morse fanns det bara en kvar, den andra var helt uppäten.



Jag antar att jag får vara glad för att den andra Gullflockan står kvar och att Hostorna som står bredvid är orörda. Nu gäller det att skydda de stackars små, jag tänker testa att sätta genomskinliga plastburkar över Gullflockorna på nätterna och hoppas att det hjälper.

Det har hänt en hel del annat i trädgården idag också, rapport kommer i nästa inlägg:-)

5 kommentarer:

Hélena sa...

Ja, ibland blir man så trött! När sorkarna ringbarkade alla min avenboksplantor och rosor förra vinter så utbrast jag:
Är det inte de där j#vla rådjuren, så är det de j#vla sniglarna. Och är det inte de j#vla sniglarna så är det de j#vla sorkarna... Så ibland blir man helt enkelt trött :-) Nu slipper vi i alla fall rådjuren. Har satt höga staket runt hela tomten. Så den fajten har jag i alla fall vunnit, yes!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Törnrosa sa...

Undrar om inte vedaska kan hjälpa runt dina växter. Kalk kanske inte är vad dina växter här vill ha, men å andra sidan är det inget för sniglar heller. Men burk över är väl det allra bästa.
kram från Törnrosa

Tant Otteskrufv sa...

Jag skär botten av en PETflaska modell 1,5 liter och sätter över småttingar. Ta av korken bara, så det inte blir bastu :)

trädgårdsdrömmar sa...

Dessa sniglar är det värsta vi fått in i våra trädgårdar.De kan på kort tid rasera massor med växter.Och man blir så ledsen.Jag har några kupor i plast som jag sätter över plantorna.Och så strör jag snigelmedel runt växten så att om de kommar in så äter de det först.MVH

Unknown sa...

Usch din stackare! Så där hade jag det också förra året... Kanske är det bara en slump, men i år harjhag inte planterat ut någonting utan att strö lite snigelpellets runt och jag har fått behålla allt som inte stora stygga västanvinden tagit.
Kram!