måndag 4 juni 2012

Trädgårdsbesök och fina fynd


Igår var lilla D och jag på trädgårdsbesök hos Tant Otteskrufv. Vi fick se en jättefin trädgård och träffa trevliga människor.

Tyvärr tog jag inga bilder i trädgården, vilket jag ångrar. Tur då att jag kan titta på fina bilder i hennes blogg. Trädgården var full av vackra växter, fina krukor och föremål som tex saker gjutna i betong. Jag gick tre rundor i trädgården och upptäckte hela tiden nya växter och fina detaljer. När regnet kom bjöd Tant Otteskrufv på härligt hembakat i deras fina uterum och vi hade trevliga samtal med människor vi aldrig träffat tidigare. Det var inga problem att hitta samtalsämnen - har man bara ett gemensamt intresse så flyter samtalet hur lätt som helst:-)

Som en extra bonus på denna trevliga dag så fanns det fina växter till salu för en billig peng. Jag köpte inte mindre än 18 stk för bara 400 kr. Nu återstår att hitta plats till alla nya växter men det är inget problem här:-)



Tack till Tant Otteskrufv för inbjudan och en trevlig dag!!

6 kommentarer:

Ruben sa...

Vilka fynd!!! Fina färger på alunroten!

Ha det gott!
/Ruben

trädgårdsdrömmar sa...

Det var inte dåligt så många fina växter du hittade där.Fina färger på Alunroten.MVH

Hélena sa...

Åh, vad det svider! Jag skulle ju ha varit där men F´s var helt enkelt för dålig plus att jag inte ville riskera att smitta er andra om det var magsjuka. När jag läser om träffen och ser alla vackra växter blir jag sjuk :-)
Ha det bäst!
Hélena

Ninnibus sa...

Oj, vilket fynd!! Funkia funkar bra hos mig..har säkert 20 st. De pryder ju som bäst utan blomning tycker jag..och min favvo är den limefärgade.
Kramis

Landbohaven sa...

Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
Hvor er det mange fine planter du har købt.
Tak for kigget.
Ha` en god aften.

Anjas Hill sa...

Inget är så roligt som att besöka andras trädgårdar. Man får alltid inspiration - nästan oavsett om trädgården är i ens egen smak eller inte./Anja